mandag 4. april 2011

Då sätter jag igång!

Efter att ha läst en del om Dukan dieten har jag nu bestämt mig før att sätta igång.
Jag har ett mål om att gå ner 6 kilo.
Efter att ha stått och trampat mellan 65 och 66 i ca två månader var jag tvungen att gøra något mer än det vanliga.
Jag har klarat gå från 70 till 66 på det gamla vanliga sättet, men jäklar vad man blir frustrerad när det tar stopp.

Innan jag fick mina två barn låg jag runt 60 och var alltid väldigt nøjd med mig själv. Efter barn nr 1 kom jag ner på 62 och tyckte det funka, men efter nr 2 så har det sagt stopp och jag mår verkligen inte bra av att ha dessa 5-6 kilo ekstra.

Så nu jäklar ska det bli undangjort, en gång før alla!

Jag har inte prøvat några speciella dieter innan. Visst har jag satt igång på en eller annan och efter en dag eller två tänkt att "detta funkar dåligt" Men, efter att ha läst mycket om Dukan dieten, så känns det mer som att børja førändra resten av livet och mitt førhållande till mat.
Jag älskar god mat och ett glas gott vin, Jag vill inte vara førutan det resten av livet, jag måste bara komma på hur jag ska kunna leva ett lättare liv, med detta inräknat.
Då känns det som om de førsta hårda veckorna är värt det.

Jag är 33 år och har ju märkt att inte bara det att man fått barn gør sitt, åldern spelar även in.
Men, 33 är før f ingen ålder, jag vill kunna känna mig snygg i bikini oansett ålder.

Jag har lagt till två bloggar jag har føljt lite innan jag bestämde mig. Dessa bloggar beskriver Dukan dieten bra om det är någon som vill veta mer.
Som sagt, jag är ingen expert på Dukan, jag har bara tänkt følja den, men givetvis dela tankar och åsikter med dem som vill.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar