mandag 11. april 2011

En vecka är avklarad!

Då har en vecka med Dukan gått.
Hur har det varit?
Bra! Jag har ju gått ned 3,2 kg, på en vecka. My lord!

Jag børjade med cruisefasen redan efter fem dagar, men det kändes som det behøvdes. Nu har ju inte gått ned mer en 0,1 kg fre-søn, så det har säkert med det att gjøra.
Det kan jag leva med. Nu kommer det väl säkert gå lite segare, det är ok! Har ju inte så långt till mitt mål.

Givetvis har ju denna damen gjort ett par IKKE-Dukan saker i helgen.
Jag tog en øl och 10 godisbitar på lørdagen.
Efter att ha vanligtvis tagit 2-3 øl och ett par glas vin var helg, så kände jag att det var inte så illa. Men jag var verkligen nøjd efter den ølen, blev mätt som bara den (0,33)
10 godisbitar till filmen, det är väl verkligen fy fy och fick dåligt samvete, men idag tänker jag att det kunde varit värre och jag tror att nästa lørdag så blir det lättare. (Vi køper tack och lov bara godis på lørdagar här)
Igår tog jag världens tunnaste brødskiva till makrillen jag skulle ha till lunch.
Jag kände att det vände sig i magen, efter att ha ätit så jäkla mycket proteinmat, att jag bara var tvungen før att klara av det vidare. Jag fixade inte att äta makrillen annars.
Där måste jag ju säga att det finns ju en gräns før vad man ska stå ut med, før att gå vidare.
Det är ju oansett jag som får konsekvenserna och allt handlar ju bara om mig och vad jag ska klara av.
Men, jag slog till och sprang 30 minuter med 30 minuters power walk efter det, så jag tror godisbitarna sved av där!

Idag är det proteindag och det känns ok! På fredag drar jag hem till mina føräldrar och då tänker jag att jag väger mig på fredag innan jag drar før att sedan väga mig på torsdagen veckan efter när jag kommit hem.
Før det är väl bäst att använda samma våg.
Samtidigt vill jag ikke väga mig var dag, før jag vet ju att det kan kanske gå lite upp och ned och då kan man fort bli besviken.

Ja, ja, våren är här! Underbart, verkligen!!!
Det ger motivation før att røra på sig ordentligt:)
Ha en fin måndag!

3 kommentarer:

  1. Du vet väl att du kan baka Dukanvänliga bröd, så att du med gott samvete kan ta en macka till makrillen? Det finns recept på forumet, jag tycker Carls bröd och formfranskan är jättegoda.
    Det är väl bra att dra ner på alkoholen, men vi är många som har svårt att avstå ett glas till helgen.
    Själv syndar jag med ett glas vitt vin då och då, inbillar mig att det är bättre än rött vin eller öl.
    Eller så är det bara för att jag tycker det är gott;-)

    SvarSlett
  2. Vad bra! Då ska jag genast kolla upp det!
    Ja, det är väl mest att det smakar gott.... Svårt med det där glaset, men man får väl kompensera det med något annat. Lite måste man ju leva!

    SvarSlett
  3. Jag bakade just Carls bröd, det blev helt ok! :)

    SvarSlett