onsdag 11. mai 2011

Bra midjemått i alla fall:)

Jag tog och mätte midjan här på morgonskvisten, den mätte jag før ca ett år sedan sist. Då låg den på 84 cm, kommer jag ihåg.
Jag mätte inte när jag startade med Dukan, men kan tänka mig att den var ca den samma.
Idag var den 78 cm! Det är ju bra. Jag mäter precis øver naveln. Har läst flera olika artiklar om detta och det är lite olika var man mäter, så jag har alltid mätt øver naveln.
Som kvinna ska man inte vara øver 88 cm, før att vara i faroson och helst under 80, så detta är ju bra.

De kør førresten en kampanj i Norge nu tillsammans med en apotekskedja angående før høgt kollestrol.
Så då kan man gøra en gratis test på apoteket, så det gjorde jag igår. Den är ju givetvis inte 100%, men ändå en indikation.
Här är det under 5 som är bra. Jag hade 4,4 och det känns bra.

Tackar før tips i førra inlägg, ska børja føra upp vad jag äter.
Så dagen igår såg ut så här:

Frukost:
Skyr med havrekli

Lunch:
Sallad med salsa og lite køttfärs (lunch på restaurang)

Middag:
Køtt och grønsakssoppa, bas på buljong.

Kvällsmat:
Galetta med 3 skivor mager skinka.
Lite grønsaker vid sidan.

Massa vatten och tre koppar kaffe.

Motion: 90 minuter tur, varav av 30 minuter var joggning och resten powerwalk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar