søndag 15. mai 2011

Ny vecka!

Ja, då var det ny vecka igen. Jäklar vad tiden går fort. Känner mig som en gammal kärring när jag säger det, men det är sant.
Hade en riktig familjehelg. Bara mys.
Lång runda i skogen hela familjen med grannens hund. Jag vill så otroligt gärna ha hund, har tjatat på min man i snart 10 år, men det går segt. Så, då får man låna grannens så länge, vilket dem är jätteglada før.
Blev en joggingtur på mig igår med bästa vännen med.
Sen gjorde jag våfflor, på nästa bara grovt mjøl. Norge är ju våffel land och man äter väldigt mycket våfflor.
Jag fuskade och tog en. Den var kanongod. Barnen reagerade inte ens på att de var "nyttigare" så då blir det den slags våfflor i framtiden.

Idag har jag kontorsdag hemma. Har en del att gøra, men ska hinna med en liten joggerunda innnan jag hämtar barnen. Sedan är det full førberedelse før 17 Maj i morgon. Norges bästa dag! Jag måste säga att det är en jättefin dag och verkligen barnas dag. Då blir det glass så det kommer ut av øronen. Så ska vi, som vanligt, gå i tåg och sjunga "Hurra hurra"

5 kg har jag gått ned på sju veckor, det är jag verkligen glad før. Ärligt talat hade jag mina tvivel när jag startade, men tji fick jag. Jag har ju haft lite konstig nedgång på dessa veckor. Ena vecka ned, andra lite upp, nästa lite mer ned och veckan efter lite upp. Kanske är det kroppen som prøvar vänja sig, inte vet jag.
Nu har jag mitt sista kilo kvar, det ska jag fixa innan sista Maj, så klart! Sen kommer det stora steget in i att førsøka hålla på 60 vikten. Det kan vara det svåra, men visst F ska man fixa det!

Ha en fin måndag!

2 kommentarer:

  1. Klart du fixar det.
    Jag brukar också låna grannens hund emellanåt.
    Ha det så himla skoj på syttende maj.

    Sv: Jag brukar göra själv, men igår fuskade jag med färdigköpt som är för fet egentligen.
    När jag gör själv steker jag egenplockade höstkantareller med hackad scharlottenlök i minimalt med smör, flamberar i lite cognac, kryddar med salt och peppar och blandar med lätt creme fraiche, lite mjölk och några droppar kinesisk soja. Det är mycket mumsigt.

    SvarSlett
  2. Ska prøva inom kort! Har frysen full av kantareller:)

    SvarSlett